6 راه برای اینکه روابط عمومی آنلاین شما به سئو کمک کند

اگر فکر می‌کنید روابط عمومی مرده است، فرصت‌های قابل مشاهده برند را که روابط عمومی در این عصر دیجیتال به همراه دارد، از دست می‌دهید. البته زمانه تغییر کرده است. تاکتیک‌های قدیمی روابط عمومی سنتی که در هماهنگی رویدادهای استراتژیک، ارتباطات بحران، مدیریت شهرت، نمایشگاه‌های تجاری، فرصت‌های حمایت مالی، اطلاع‌رسانی، توزیع بیانیه‌های مطبوعاتی و اعمال نفوذ بر رسانه‌های سنتی (رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها) تجلی پیدا می‌کنند – اکنون راهی برای رویکردهای دیجیتالی بیشتر

استراتژی‌های قابل اجرا برای روابط عمومی قدیمی و دیجیتال در نقطه‌ای که ارتباطات ساخته و مدیریت می‌شوند، همگرا می‌شوند. با این حال روابط عمومی دیجیتال با مزایای اضافی بهینه‌سازی موتور جستجو و ایجاد پیوند در سراسر اینترنت همراه است و در عین حال نتایج و بینش‌های قابل اندازه‌گیری و ملموس و تولید محتوای به‌راحتی قابل اشتراک‌گذاری را نیز ارائه می‌دهد.

چرا روابط عمومی آنلاین باید با سئو ادغام شود؟

سئو و روابط عمومی به روش های مختلفی با هم کار می کنند. اولاً، ایجاد محتوای با کیفیت عالی می تواند برای شما بک لینک به سایت شما ایجاد کند. سپس هر چه برند شما پوشش رسانه ای بیشتری دریافت کند، لینک بیشتری به سایت خود دریافت خواهید کرد. در نهایت، با فرآیند عالی روابط عمومی، می‌توانید ارتباطات بیشتری با اینفلوئنسرها در صنعت خود ایجاد کنید و از این طریق پیوندهای بیشتری از وبلاگ‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی دریافت کنید که منجر به افزایش سئو می‌شود.

از آنجایی که حوزه روابط عمومی آنلاین بیشتر از قلمرو سنتی مشخص است، به افزایش دید و حمایت آنلاین برند شما کمک می کند. با این حال، ادغام بین سئو و روابط عمومی زمانی که به صورت استراتژیک اجرا شود، بسیار قوی تر می شود.

مطلب پیشنهادی  5 چیزی که باید در یک متخصص خدمات سئوی محلی جستجو کنید

در اینجا 6 روش برتر برای بهینه سازی موتور جستجو با روابط عمومی آنلاین آورده شده است.

1. اهداف خود را در سئو، روابط عمومی و سایر تلاش های بازاریابی متحد کنید

هر یک از این مفاهیم بازاریابی دارای سبک های کاربردی منحصر به فرد خود هستند، اما هدف آنها یکسان است. در حالی که سئو از کانال های دیجیتال برای ارتباط با مشتریان و ایجاد سرنخ بیشتر استفاده می کند، روابط عمومی به شدت به روابط رسانه ای برای ایجاد پوشش رسانه ای بیشتر از برند متکی است. در پایان، هدف آنها دستیابی به مشتریان است – و این بخشی است که شما باید بیشتر روی آن تمرکز کنید. تنها در این صورت است که می توانید از قابلیت های کانال های مختلف استفاده کنید.

2. از داده های به دست آمده از تحقیق در مورد سئو و روابط عمومی برای ایجاد یک شخصیت کلی استفاده کنید.

در حالی که سئو برای ایجاد شخصیت برند بر تحقیقات مخاطبان متکی است، روابط عمومی بر تحقیقات رسانه ای تمرکز می کند تا نوع انتشاراتی را که برای مخاطب هدف برند جذاب است و گزارشگرانی را که موضوعات مرتبط با برند را پوشش می دهند، جستجو کند. ترکیب هر دو نتیجه یک شخصیت قوی و متحد ایجاد می کند.

3. محتوا و کلمه کلیدی را در تمام کانال های دیجیتال هماهنگ کنید تا هویت یک برند یکپارچه ایجاد کنید.

همه پست‌های رسانه‌های اجتماعی و وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، خبرنامه‌ها، صفحات فرود، تبلیغات ویدیویی، پیام‌های رسانه‌ای و بیانیه‌های مطبوعاتی شما باید تصویری را ارائه دهند که برند شما سعی در برقراری ارتباط دارد.

مطلب پیشنهادی  سئو - سئو چیست؟

4. از تخصص روابط عمومی خود به عنوان یک راهنما در تولید محتوا استفاده کنید.

با تحقیق مناسب، کارشناسان روابط عمومی داده‌هایی را در مورد نوع محتوایی که مخاطبان آن‌ها قابل مصرف، ارزشمند و قابل اشتراک‌گذاری خواهند یافت، به دست می‌آورند. اجازه دهید این تخصص شما را در ایجاد محتوای سئو با کیفیت بالا راهنمایی کند. در حالی که متخصصان سئو در حال تولید محتوای با رتبه بالا، ترکیب مناسب ترین کلمات کلیدی و به اشتراک گذاری آن ها در کانال های رسانه های اجتماعی هستند، کارشناسان روابط عمومی باید مشغول ارائه این محتوا و جلب توجه هر چه بیشتر از لینک های با کیفیت بالا به آن باشند.

5. روابط عمومی می تواند از استراتژی کلمات کلیدی SEO استفاده کند

کلمات کلیدی مورد استفاده در بیانیه‌های مطبوعاتی می‌توانند خبرنگاران را به استفاده از آن کلمات کلیدی هدفمند در هنگام توصیف یک نام تجاری تحریک کنند، بنابراین احتمال ظاهر شدن یک تجارت در جستجوی آن عبارات مشخص شده را افزایش می‌دهند.

روابط عمومی نیاز به مهار و گسترش استراتژی کلمات کلیدی SEO دارد – به عنوان مثال، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی باید در بیانیه های انتقادی، بیانیه های مطبوعاتی، مصاحبه با رسانه ها، اسناد پرسش و پاسخ، بایوس رسانه های اجتماعی، عناوین متا وب سایت و توضیحات و کپی وب سایت ظاهر شوند.

6. با اینفلوئنسرهای سطح بالا در صنعت خود ارتباط برقرار کنید

اینفلوئنسر مارکتینگ در ادغام تلاش‌های سئو و روابط عمومی برای سایت شما غیرقابل مذاکره است. ارتباط با اینفلوئنسرها می‌تواند برای شما از رسانه‌ها، سایر مشاغل و صفحات با ترافیک بالا، لینک‌هایی با کیفیت بالا کسب کند. برقراری ارتباط با این تأثیرگذاران شانس این را افزایش می دهد که آنها محتوای شما را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند و حتی به سایت شما پیوند داده شوند، و باعث می شود چنین محتوایی بیشتر قابل مشاهده، پیوند و البته اشتراک گذاری باشد.

مطلب پیشنهادی  سئو چیست؟ بهینه سازی موتور جستجو

سئو یک جنبه حیاتی برای ایجاد یک حضور آنلاین پایدار است، اما زمانی که نیروهای روابط عمومی را برای ایجاد نتایج قوی بپیوندد، عملکرد بهتری دارد، به عنوان مثال، یک پیوند از فوربس، حتی اگر یک پیوند متنی وزن بیشتری نسبت به نظرات وبلاگ داشته باشد. بنابراین باید روی ایجاد محتوای با کیفیت بالا و قابل اشتراک گذاری تمرکز کنید. همچنین می‌خواهید محتوای شما به اندازه کافی و متناسب با کلمات کلیدی اضافه شده باشد، به این دلیل که آنها باید با مخاطب هدف مرتبط باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن