آیا می خواهید یک سیستم تلفن همراه خودکار برای وب سایت خود راه اندازی کنید؟
برای صاحبان مشاغل، یک سیستم تلفن همراه خودکار میتواند هزینهها را کاهش دهد، به شما کمک کند سریعتر به تماسها پاسخ دهید، خدمات مشتری را بهبود ببخشید و کسبوکار کوچک شما را حرفهایتر نشان دهد.
در این مقاله، راهنمای گام به گام نحوه راه اندازی آسان سیستم تلفن همراه خودکار برای سایت وردپرس خود را به اشتراک می گذاریم.
برای راه اندازی سیستم تلفن همراه خودکار برای وب سایت خود به چه چیزی نیاز دارید؟
برای اکثر وب سایت های مشاغل کوچک یا فروشگاه های آنلاین، می توانید به سادگی یک شماره تلفن به وب سایت خود اضافه کنید. بازدیدکنندگان می توانند با شماره تلفن تماس بگیرند تا با شما تماس بگیرند.
با این حال، خدمات تلفن استاندارد ویژگیهای پیشرفتهای مانند ارسال تماس، متصدی خودکار، انتظار تماس، ساعات کاری و غیره را ارائه نمیدهند. به علاوه، اضافه کردن ویژگیهای سادهای مانند خدمه خودکار گران است.
برای راهاندازی سیستم تلفن همراه خودکار، باید از یک ارائهدهنده خدمات تلفن تجاری مجازی استفاده کنید.
توصیه می کنیم از Nextiva استفاده کنید زیرا این بهترین سرویس تلفن تجاری در بازار است که توسط مارک هایی مانند Taco Bell، YMCA، Buffalo Bills و غیره استفاده می شود.
این به شما امکان میدهد به راحتی تماسهای تجاری خود را مدیریت کنید، مهماندار خودکار، ارسال تماس و موارد دیگر را با نرخ بسیار ارزانتری نسبت به ارائهدهنده تلفن ثابت یا تلفن همراه کسبوکار تنظیم کنید.
توجه داشته باشید: ما در اینجا در WPBeginner از Nextiva برای تمام نیازهای تلفن تجاری خود استفاده می کنیم.
از آنجایی که Nextiva یک سرویس تلفن VoIP است، به جای تلفن ثابت سنتی از اینترنت برای برقراری و دریافت تماس استفاده می کند.
این به شما کمک می کند در هزینه خود صرفه جویی کنید و به شما امکان می دهد به ویژگی های پیشرفته مانند خدمه خودکار، ارسال تماس، انتظار تماس، پست صوتی، تماس کنفرانسی و موارد دیگر دسترسی داشته باشید.
همچنین میتوانید شماره تلفن رایگان دریافت کنید یا یک شماره تلفن تجاری با هر مکانی انتخاب کنید.
همچنین به شما امکان می دهد تماس های خود را از طریق تلفن همراه فعلی، رایانه یا تلفن رومیزی استاندارد مدیریت کنید.
با این گفته، اجازه دهید به شما نشان دهیم که چگونه یک سیستم تلفن همراه خودکار برای وب سایت خود راه اندازی کنید.
راه اندازی سیستم تلفن همراه خودکار
ابتدا باید برای یک حساب Nextiva ثبت نام کنید. در طول فرآیند ثبت نام، می توانید یک شماره تلفن تجاری جدید انتخاب کنید یا یک شماره تلفن موجود را به حساب خود متصل کنید.
پس از راهاندازی حساب خود، میتوانید بهطور خودکار با شماره تلفن کسبوکارتان در هر دستگاهی تماس برقرار کرده و دریافت کنید.
در مرحله بعد، می توانید یک سیستم تلفن همراه خودکار برای وب سایت خود راه اندازی کنید.
از صفحه حساب خود، باید بر روی گزینه منوی “ارتباطات” کلیک کنید و سپس روی دکمه “سیستم تلفن” کلیک کنید.
این شما را به صفحهای میرساند که در آن گزینههای مختلفی برای تنظیم ویژگیهای تلفن تجاری خواهید داشت.
سپس، روی دکمه «جریان تماس» کلیک کنید.
در صفحه بعدی، باید یک جریان تماس جدید ایجاد کنید.
برای شروع به سادگی روی دکمه “ایجاد جریان جدید” کلیک کنید.
اگر برای سایر ویژگیها الگوهای تماس ایجاد کردهاید، در اینجا فهرست میشوند.
ما گزینه “شروع از ابتدا” را انتخاب می کنیم.
در مرحله بعد، می توانید به جریان تماس خود یک نام بدهید تا به شما کمک کند به خاطر بسپارید.
پس از آن، نشانگر را روی آن ببرید و روی دکمه «تلفن» کلیک کنید.
سپس، باید شماره تلفن اصلی کسب و کار خود را وارد کنید.
میتوانید افزونه و شمارههای اضافی را نیز اضافه کنید.
سپس، روی دکمه «ذخیره و ادامه» کلیک کنید.
در مرحله بعد، روی دکمه «افزودن اقدام» برای مرحله بعدی کلیک کنید.
با این کار یک منو ظاهر می شود که در آن می توانید اقدام بعدی را انتخاب کنید.
برای ایجاد یک مهماندار خودکار، میتوانید گزینههای «منو تلفن»، «شمارهگیری با فرمت» یا «شمارهگیری بر اساس نام» را انتخاب کنید.
ما گزینه “منو تلفن” را انتخاب می کنیم زیرا این به ما امکان می دهد یک تبریک ضبط کنیم و سپس گزینه هایی را برای تماس گیرندگان ارائه دهیم تا با بخش های خاص یا اعضای تیم تماس بگیرند.
در مرحله بعد، میتوانید «پیشفرض تبریک» را از منوی کشویی «سلام» انتخاب کنید.
شما همچنین می توانید پیام تبریک خود را ضبط یا آپلود کنید.
پس از آن، می توانید گزینه های منوی تلفن را که پس از احوالپرسی شما پخش می شود، سفارشی کنید.
میتوانید از صفحهکلید زیر «منو تلفن» برای شمارههایی که تماسگیرندگان شما شمارهگیری میکنند و شخص یا بخشی که به آن هدایت میشوند، استفاده کنید.
برای گزینه های متعدد، روی شماره کلیک کنید و بخش مربوطه را در بخش “گزینه های منو” اضافه کنید.
در مرحله بعد، میتوانید تنظیمات «گزینههای پیشرفته» را پیکربندی کنید.
میتوانید مدت زمان وقفه را تنظیم کنید، گزینهای را برای شمارهگیری اپراتور انتخاب کنید، و روی کادر تأیید کلیک کنید تا به تماسگیرندگان اجازه دهید با شمارهگیری برنامه داخلی خود به اعضای تیم دسترسی پیدا کنند.
پس از آن، روی دکمه «ذخیره و ادامه» کلیک کنید.
این شما را به صفحه جریان تماس اصلی خود بازمی گرداند. شما باید اعضای تیم و شماره تلفن را به گزینه های تماسی که ایجاد کرده اید اختصاص دهید.
به سادگی روی یکی از دکمه های «افزودن اقدام» کلیک کنید.
سپس، روی گزینه منوی «کاربران و تیمها» کلیک کنید.
این به شما امکان میدهد این عمل را به یک عضو یا بخش خاص اختصاص دهید.
در مرحله بعد، میتوانید انتخاب کنید که تماس چه کسی زنگ میخورد، چگونه زنگ میخورد، تنظیمات شناسه تماسگیرنده و موارد دیگر.
به سادگی بهترین گزینه ها را برای کسب و کار خود انتخاب کنید و سپس روی دکمه «ذخیره و ادامه» کلیک کنید.
برای همه گزینههای منوی تماس که قبلا ایجاد کردهاید، باید مراحل یکسانی را دنبال کنید.
پس از آن، به صفحه اصلی جریان تماس خود بازگردانده می شوید، جایی که باید دوباره روی دکمه «افزودن اقدام» کلیک کنید تا جریان تماس خود را به پایان برسانید.
در مرحله بعد، گزینههای مختلفی برای اینکه اگر کسی جواب ندهد چه اتفاقی میافتد، خواهید داشت.
ما گزینه “پست صوتی” را انتخاب می کنیم، بنابراین تماس گیرندگان می توانند در صورت عدم پاسخگویی به تلفن، پیام ارسال کنند.
در صفحه بعدی، می توانید صندوق پستی صوتی و پیام خود را انتخاب کنید.
به سادگی تیم یا فرد را از منوی کشویی «مقصد پست صوتی» و بخش مناسب را از قسمت کشویی «تیم» انتخاب کنید.
سپس، روی دکمه «ذخیره و ادامه» کلیک کنید.
پس از آن، باید همان مراحل را برای هر افزونه دنبال کنید.
هنگامی که کارتان تمام شد، باید «تماس پایان مییابد» را در پایان جریان تماسهای مختلف خود ببینید.
سپس، روی دکمه “Go Live” در پایین صفحه کلیک کنید تا جریان تماس فعال شود.
مطمئن شوید که ویژگی متصدی خودکار را آزمایش کرده اید تا مطمئن شوید که احوالپرسی و ارسال تماس به درستی کار می کند.
جدا از همه ویژگی های قدرتمند، مورد علاقه ترین بخش ما در مورد Nextiva این است که به اعضای تیم ما امکان می دهد یک شماره تلفن کسب و کار مجازی داشته باشند، بنابراین آنها فقط می توانند در ساعات خاصی تماس بگیرند بدون اینکه حریم خصوصی خود را از دست بدهند.
افزودن دکمه کلیک برای تماس در وردپرس
اکنون که یک سیستم تلفن همراه خودکار راه اندازی کرده اید، ممکن است بخواهید یک دکمه کلیک برای تماس را به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید. این باعث می شود که تماس به سادگی کلیک کردن روی یک دکمه باشد.
اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی آن است دکمه تماس WP افزونه برای جزئیات بیشتر، راهنمای مبتدیان ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.
پس از فعال سازی، باید به تنظیمات » دکمه تماس WP برای راه اندازی افزونه
در این صفحه می توانید دکمه تماس را روشن کرده و شماره خود را اضافه کنید.
سپس، می توانید ظاهر دکمه خود را سفارشی کنید و یک دکمه چسبنده که روی صفحه در سراسر وب سایت شما شناور است اضافه کنید.
شما همچنین کنترل مکان نمایش دکمه را دارید و می توانید انتخاب کنید که دکمه در پست ها و صفحات خاصی نشان داده یا پنهان شود.
اگر می خواهید کنترل بیشتری روی مکان ظاهر شدن دکمه داشته باشید، می توانید آن را به صورت دستی نمایش دهید. برای انجام این کار، کافی است روی گزینه منوی ‘Static Call Button’ کلیک کنید.
سپس، می توانید تنظیمات دکمه را تغییر دهید و کد کوتاه را برای افزودن به سایت خود کپی کنید.
پس از اتمام سفارشی کردن تنظیمات افزونه، مطمئن شوید که روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.
همچنین می توانید با استفاده از بلوک موجود، یک دکمه چسبنده را مستقیماً به صفحات، پست ها و مناطق ویجت خود اضافه کنید.
در تنظیمات بلوک، می توانید رنگ ها، اندازه متن، تراز، و نمایش یا پنهان کردن نماد تلفن را تغییر دهید.
پس از اتمام کار، مطمئن شوید که روی «بهروزرسانی» یا «انتشار» کلیک کنید تا تغییراتتان ذخیره شود.
اکنون، بازدیدکنندگان شما دکمه کلیک برای تماس شما را به صورت زنده در وب سایت شما خواهند دید. وقتی روی دکمه کلیک کردند، به سیستم تلفن همراه خودکار شما منتقل میشوند.
برای جزئیات بیشتر در مورد نمایش دکمه کلیک برای تماس، راهنمای ما در مورد نحوه افزودن دکمه کلیک به تماس در وردپرس را ببینید.
فراتر از تلفن تجاری، توصیه می کنیم یک فرم تماس و حتی چت زنده یا یک ربات چت هوش مصنوعی اضافه کنید تا بازدیدکنندگان شما بتوانند با روشی که ترجیح می دهند با شما تماس بگیرند.
امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه یک سیستم تلفن همراه خودکار برای سایت وردپرس خود راه اندازی کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما در مورد نحوه انتخاب بهترین سازنده وب سایت و انتخاب های ما در مورد بهترین خدمات بازاریابی ایمیلی برای مشاغل کوچک را ببینید.
اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفا در ما مشترک شوید کانال یوتیوب برای آموزش تصویری وردپرس. شما همچنین می توانید ما را در توییتر و فیس بوک.