من اخیراً ناامید شده ام. به نظر می رسد مردم آن را درک نمی کنند. این روزها صحبت های زیادی در مورد کپی رایتینگ SEO وجود دارد، اما به ندرت هیچ یک از آن ها هدف قرار گرفته است. اکثر مکالمات، پست ها و مقالاتی که من دیده ام با موضوعاتی مانند تراکم کلمات کلیدی، محدودیت های مجاز، بهینه سازی بیش از حد و مواردی از این دست سروکار دارند. این افراد همه چیز را در مورد موتورهای جستجو کپی رایتینگ موتورهای جستجو انجام می دهند. آنها این واقعیت را فراموش می کنند که کپی رایتینگ سئو همچنان کپی رایتینگ است.
معنی آن – به طور کلی – این است که شما هنوز در حال نوشتن یک نسخه تبلیغاتی هستید که برای وادار کردن یک *شخص* به انجام یک اقدام خاص طراحی شده است. مخاطبان هدف شما (بازدیدکنندگان سایت شما) باید در اولویت باشند. عناصر طراحی شده برای کمک به رتبه بندی کپی کاملاً در آخر قرار می گیرند.
اگر کپی سایت شما بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل نکند، این همه ترافیک دنیا چه فایده ای دارد؟ زیاد نیست. به همین دلیل – هنگام نوشتن کپی سئو – بازدیدکننده انسانی در اولویت قرار دارد.
متأسفانه، کپیرایتینگ سئو نام بدی پیدا میکند، زیرا بسیاری از مواردی که منتشر میشوند، حرفهای تکراری هستند. اکثر این صفحات هرگز وارد یک سایت نمی شدند، به جز این واقعیت که صاحب سایت می خواست برای عبارات کلیدی خاصی رتبه بالایی کسب کند.
بنابراین، به منظور حفظ نام خوب کپیرایتینگ موتورهای جستجو، قبل از اینکه خیلی دیر شود، اجازه دهید دستورالعملهایی را ارائه دهم.
کپی سئو این است:
· اول و مهمتر از همه – برای بازدید کننده نوشته شده است.
· منحصر به فرد و هدفمند.
· صدای طبیعی – جریان دارد.
سئو کپی نیست:
· منحصراً با در نظر گرفتن موتورها نوشته شده است.
آینه، تنظیم یا تغییر برای ایجاد صفحات جدید به سادگی با تغییر عبارات کلیدی.
· سفت، اجباری یا بیش از حد تکراری.
Dos of SEO Copywriting
هنگام نوشتن کپی سئو، شما می خواهید:
· درک کنید که برای چه کسی می نویسید.
· تمرکز صفحه را انتخاب کنید.
· طرحی ایجاد کنید که در آن پیامی را که می خواهید منتقل کنید مشخص کنید.
تصمیم بگیرید که چگونه آن پیام را به مشتریان هدف خاص خود منتقل کنید.
· انتخاب کنید که کدام عبارات کلیدی در کپی گنجانده شوند.
· مطمئن شوید که آن عبارات کلیدی با صفحه و کپی برنامه ریزی شده به خوبی کار می کنند.
· عبارات کلیدی را در حین نوشتن (نه بعد از نوشتن) بگنجانید تا به طور طبیعی با پیام برنامه ریزی شده جریان پیدا کنند.
نبایدهای کپی رایتینگ سئو
هنگام نوشتن کپی سئو، هرگز نباید:
· برنامه ای را صرفاً بر اساس نحوه رتبه بندی بالا ایجاد کنید.
*هر* نمونه از یک اصطلاح عمومی (ماشین) را با عبارت کلیدی (قرمز، ماشین تبدیل پذیر) جایگزین کنید.
· اضافه کردن صفحات کپی به سادگی برای دلجویی از موتورهای جستجو.
· به نسبت ها و فرمول های چگالی کلمات کلیدی بی فایده تکیه کنید.
· عبارات کلیدی را در هر جایی که ممکن است وارد کنید. (نه، شما را تحریم نمی کند، اما کاملاً مضحک به نظر می رسد!)
کپی رایتینگ سئو فرآیند نوشتن منحصراً برای موتورهای جستجو نیست. این فرآیند نوشتن کپی برای جلب توجه بازدیدکنندگان است، در حالی که شامل عناصری است که به موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان شما کمک می کند تا بفهمند صفحه درباره چیست.
اگر به یاد داشته باشید که چه کسی واقعاً موفقیت سایت شما را می سازد یا شکست می دهد (مشتریان شما!) و روی آنها تمرکز می کنید، مطمئناً یک نسخه سئو درست خواهید کرد.