بهینه سازی محلی برای موتورهای جستجو استراتژی واحدی نیست که شما برای ارتقای وب سایت خود در رتبه های بالای موتورهای جستجو اجرا می کنید. استراتژی بازاریابی دیجیتال قدرتمند آن برای صاحبان مشاغلی که می خواهند به مشتریان محلی بفروشند که ترکیبی از انواع بهترین شیوه ها برای SEO است. به این معنا که اگر میخواهید رتبه محلی خود را افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید که مشتری خود را به رقیب خود از دست نمیدهید، استراتژیهای SEO محلی را اجرا کنید. سئوی محلی با سئوی معمولی تفاوتی ندارد. فقط این است که ما از کلمات کلیدی استفاده می کنیم که بیشتر به مخاطبان محلی مرتبط هستند.
چک لیست SEO شما برای وب سایت کسب و کار کوچک شما
قوانین محتوا
موتورهای جستجو محتوای جذاب و تازه را دوست دارند. اگر می خواهید در نتایج جستجوی محلی رتبه خوبی کسب کنید، باید محتوای جدید وب سایت با کیفیت بالا را هر چند وقت یکبار منتشر کنید. داشتن یک استراتژی سئوی محلی از همان ابتدای فرآیند برنامه ریزی شما ضروری است. استراتژی محتوای خود را بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی برنامه ریزی کنید. محتوای وب سایت شما باید برای مخاطبان جذاب و مفید باشد. به این موضوع فکر کنید: وقتی افراد زیادی با استفاده از یک عبارت جستجوی خاص به وب سایت شما می آیند، موتورهای جستجو آن را نظارت می کنند – احتمالاً رتبه بندی جستجوی خود را بهبود می بخشید. کلمات کلیدی خود را در تگ های عنوان و توضیحات متا صفحات وب خود قرار دهید. مشاهده شده است، مردم تمایل دارند به جای پیوندهایی که دارای یک کلمه کلیدی هستند، روی پیوندهایی که دارای یک کلمه کلیدی هستند کلیک کنند.
بهینه سازی اطلاعات NAP
پس از ایجاد محتوایی که برای نتایج جستجوی محلی شما بهینه شده است، بهینه سازی NAP (نام، آدرس و شماره تلفن) در حضور وب شما بسیار مهم ترین عامل است. تعجب میکنم چرا؟ خوب، موتورهای جستجو می توانند اطلاعات NAP شما را از هر کجای وب دریافت کنند. بنابراین، اگر دادههای متفاوتی در سایتهای مختلف دارید، ممکن است Google به عنوان یک موجودیت واحد در نظر نگیرد. جدای از آن، ثبات و کمیت NAP یک عامل رتبه بندی برای جستجوی محلی است. همچنین، به این روش فکر کنید – اگر افراد جزئیات مختلف کسب و کار را در سرتاسر وب ببینند، ممکن است در مورد اینکه کدام یک درست است سردرگم شوند. علاوه بر این، ممکن است در نهایت با رقیب شما که اطلاعات تجاری منسجم تری دارد تماس بگیرند. یک NAP ثابت میتواند دید بالاتری را در جستجوی محلی به شما بدهد.
برو موبایل
آیا هر بار که می خواهید چیزی را جستجو کنید وارد لپ تاپ خود می شوید؟ نه، درسته؟ در عوض، تلفن یا رایانه لوحی خود را بیرون بیاورید و به اینترنت بروید تا هر آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید. این همان کاری است که مشتریان شما نیز انجام می دهند. علاوه بر این، اگر وب سایت شما تجربه کاربری ضعیفی از تلفن همراه داشته باشد، آنها ناامید خواهند شد. در آوریل 2015، گوگل یک الگوریتم و وبسایت سازگار با موبایل را ارائه کرد که با دستورالعملهای Google Mobile Friendly مطابقت نداشته باشد، منجر به از دست دادن ترافیک جستجوی تلفن همراه میشود. نه تنها این، گوگل سایت هایی را که برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده اند جریمه می کند. این می تواند به شدت در رتبه بندی نتایج جستجوی تلفن همراه شما اختلال ایجاد کند. گوگل حتی ابزارهایی برای تعیین سازگاری با موبایل وب سایت شما ارائه می دهد. سایت خود را برای تلفن های همراه بهینه کنید و از ترافیک آن صفحات کوچک بیرون استفاده کنید. یک وب سایت موبایل فرندلی نیز سئو دوستانه است.
ارائه ناوبری ساده و آسان برای استفاده
مسیریابی وب سایت مانند یک نقشه راه به سمت سایت شما است. این عاملی است که تعیین می کند بازدیدکننده با چه سرعتی آنچه را که به دنبالش است می یابد. اگر مردم از خروج از وب سایت شما ناامید شوند، منجر به افزایش نرخ پرش می شود. این نه تنها بر تعامل کاربر شما تأثیر می گذارد، بلکه منجر به از دست دادن مشتری بالقوه می شود. برای فکر کردن و طراحی ناوبری وب سایتی که بازدیدکنندگان برای یافتن آنچه می خواهند آسان باشد، وقت بگذارید. معماری وب سایت خود را برنامه ریزی کنید و بر اساس آن ناوبری وب سایت را ایجاد کنید. این به شما کمک میکند تا شفافیت داشته باشید که چه چیزی باید به کجا برود و کدام صفحات باید به هم مرتبط شوند.
لینک سازی یک امر ضروری است
موتورهای جستجو، پیوندی را که به سایت شما برمیگردد به عنوان «رای اعتبار» حساب میکنند. به این معنی که این احتمال وجود دارد که موتورهای جستجو سایت شما را به جستجوهای کلمه کلیدی خاص نشان دهند. پیوندها مانند اعتماد و قدرت هستند. شما به طور طبیعی لینک های کمی خواهید داشت، اما فعالیت لینک سازی می تواند تعداد وب سایت هایی را که به سایت شما پیوند می دهند و همچنین رتبه وب سایت شما را افزایش دهد. میتوانید وبسایتهایی را با محتوای مرتبط و باکیفیت که دارای قدرت خوبی برای پیوند دادن به وبسایت شما هستند، گسترش دهید. این به کسب و کار کوچک شما کمک می کند تا در معرض دید آنلاین قرار بگیرد، مشتریان بیشتری جذب کند و رتبه وب سایت شما را افزایش دهد. لینک بیلدینگ نیاز به دسترسی منظم و پیگیری دارد. این می تواند دلهره آور باشد، اما در این فرآیند، پیوندهای با کیفیتی برای وب سایت خود به دست می آورید و روابط جدید را تقویت می کنید.
آخرین اما نه کم اهمیت ترین …
سئوی محلی اغلب پیچیده است. یک استراتژی موثر سئو محلی هرگز واقعا کامل نیست. در کنار بهینه سازی وب سایت شما، رسانه های اجتماعی نیز می توانند به شما در بهبود رتبه موتور جستجو کمک کنند. بهینه سازی موتور جستجو و رتبه وب سایت شما به هم مرتبط هستند. پیروی از این بهترین شیوههای اساسی، پایه محکمی را ایجاد میکند که بر اساس آن میتوان بر آن بنا نهاد.